Afbeelding

Column Jamie: Wat een gedoe altijd…

Algemeen

Het is vrijdag 31 maart. Om zeven uur 's ochtends gaat de wekker zodat ik om acht uur klaar kan zitten om tickets te bestellen. Mijn vriendinnen zitten vandaag nog midden in hun toetsweek terwijl ik sinds woensdag al klaar ben. Ik heb mezelf vrijwillig aangeboden om alle zes de kaartjes te kopen.

Voor de mensen die geen idee hebben waarover ik het nu heb; Ik ga tickets kopen voor 538 Koningsdag. Dit is een soort Koningsdagfestival georganiseerd door Radio 538 in Breda. Er komen vooral veel grote Nederlandse artiesten, zoals Di-Rect en Kensington. Ook de Britse zangeres Dua Lipa is dit jaar van de partij.

Inmiddels is het bijna kwart voor negen. Ik zit met twee laptops klaar, ingelogd en wel. Ik ga alvast naar het juiste scherm zodat ik in één keer door kan klikken om kaarten te kopen. Klokslag kwart voor negen klik ik op de knop 'Koop kaarten'. Vervolgens gebeurt er niks. Ik klik nog een paar keer gefrustreerd en vervolgens loopt de site bij mij vast. Ik kijk op de Facebook pagina en zie dat ik gelukkig niet de enige ben. Sterker nog; De gehele site ligt eruit! Radio 538 reageert hierop met: 'Het is ontzettend druk op de site, maar er wordt hard aan gewerkt'. Je meent het?!

Na negenen kan ik pas de kaartjes bestellen, nadat ik eerst een tijdje in de wachtrij heb gestaan. Ook leuk, je kan niet zien op welke plek je in de wachtrij staat. Je weet dus niet of je nou voor of achteraan staat en of je überhaupt wel de kans krijgt om te bestellen.

Toen het volgende probleem, het betaalscherm loopt vast, waardoor ik mijn betaling niet kan voltooien. Ik had al bij iemand gezien dat hij precies hetzelfde had, alleen werd hij er volgens uitgegooid en opnieuw in de wachtrij gezet. Daar zit ik dus echt niet op te wachten.

Na wat gescheld richting mijn computerscherm, zijn mijn vriendinnen en ik er desondanks alle stress bij op 27 april. Maar wat blijft het een gedoe om online tickets te kopen, kan iemand daar niet wat aan doen?!

Jamie

Advertenties uit de krant