Afbeelding
ADVERTORIAL

Rijsdijk Techniek: Van stopcontact tot IT oplossingen

Algemeen

Op zijn zeventiende wist hij het al: ,,Ik word eigen baas." Alleen om praktische redenen duurde het nog twee jaar voor Desley Rijsdijk bij de Kamer van Koophandel naar binnen stapte om zijn bedrijf te laten registreren. In 2013 was het uiteindelijk zover, Rijsdijk Techniek (tot 2017 onder de naam Desley IT) was een feit. Zo kan het zijn dat Desley op 24-jarige leeftijd, deze maand het eerste lustrum van zijn onderneming viert

Desley: ,,Mijn opleiding was nog niet afgerond toen ik het bedrijf ben begonnen. Mijn stageplaats bij een school was een prachtige opstart. De stage was afgelopen en de directeur van de school wilde graag dat ik mijn werkzaamheden voortzette. Het is de eerste aanzet geweest voor wat ik nu wel mijn specialisme durf te noemen. De IT voor scholen en MKB verzorgen. In totaal zijn er nu veertien scholen waar ik voor werk." Gelukkig blijft er ook nog genoeg tijd over voor de particulieren. Ik kom aan huis voor reparatie, installatie en uitleg. De mix van werken voor bedrijven en particulieren is boeiend en uitdagend

In veel scholen, bedrijven en instellingen zie je dat een van de medewerkers de IT erbij doet. Alleen die mensen hebben ook d'r eigen werk en IT is nu eenmaal een complexe materie die veel tijd op slokt. Niet zelden zie je dan ook dat het één ten koste van het ander gaat. Bij veel klanten ben ik systeembeheerder en helpdesk medewerker tegelijk. Ze zien mij als collega, maar dan een die niet op de loonlijst staat. Ik loop dan ook met een hele grote sleutelbos op zak waar veel voordeursleutels aan hangen. In mijn hoofd zitten tal van toegangscodes van het alarm. Zie mij maar als de ideale schoonzoon die je je dochter en de sleutel van de voordeur toevertrouwd."

,,Juist in de tijd dat er geen activiteiten in school of bedrijf zijn, ga ik werken. Zo ben ik niemand tot last. De schoolvakanties zijn voor mij één van de drukste perioden. Scholen vrij, Desley aan de slag."

,,Ik ben een echt 'mensen mens'. Ik breng graag tijd met familie en vrienden door en wil ook graag behulpzaam zijn. Veel IT-problemen ontstaan tussen beeldscherm en stoel, als je begrijpt wat ik bedoel. Met goede uitleg en kennisoverdracht los je die problemen voor eens en voor altijd op."

,,Dit werk is mijn passie. Als ondernemer zou ik graag willen groeien naar een bedrijf met twee of drie medewerkers." Een belangrijke stap naar die groei is al genomen door naast de computerservice, ook elektrotechnische diensten aan te bieden. ,,Die elektrotechniek is ontstaan door de vraag van klanten om ook 'even' een stopcontact aan te leggen", legt Desley uit. Van het een kwam het ander en na diverse grote lichtprojecten binnen VvE's mogen we nu zelfs in een VvE een compleet nieuwe intercominstallatie plaatsen. Al deze verschillende vormen van werkzaamheden zorgen ervoor dat ik dag in-dag uit met een lach bezig ben."

,,Wat ik in mijn vrije tijd doe?" Desley lacht. ,,Ik sta letterlijk 24/7 voor de klant klaar, dus veel vrije tijd is er niet. Maar als ik niet werk, dan kijk ik graag met twee benen op de bank, naar een film. Vakanties breng ik met familie en vrienden bij voorkeur in Spanje door. Op een camping gezellig met elkaar eten, kletsen, zwemmen. Quality time noem ik het, maar mijn telefoon blijft altijd aan staan. Een probleem is niet altijd direct oplosbaar, maar het feit dat ik bereikbaar ben zorgt ervoor dat mijn klanten tevreden zijn. En daar doe ik het voor!

www.rijsdijktechniek.nl.

Advertenties uit de krant