Afbeelding

Dalton naar finale Steam Cup Challenge

Algemeen

BARENDRECHT - Een groep van dertien leerlingen van Dalton Lyceum Barendrecht heeft met een innovatief idee een plek in de Steam Cup Challenge finale bereikt. Deze leerlingen volgen het vrijwillige 'Leren programmeren' daltonuur. De Steam Cup Challenge is een jaarlijkse nationale wedstrijd waarin leerlingen van scholen een vernieuwend idee bedenken met gebruik van de Micro:bit, een programmeerbaar apparaatje waarmee de leerlingen in de lessen leren programmeren.

De leerlingen van het Dalton Lyceum hebben een innovatief idee met betrekking tot het tijdig signaleren van wateroverlast via applicaties in een 'Smart home'. Woensdag 17 april gaan de leerlingen onder leiding van Robert Mol (docent Engels) en Chris Melles (docent informatica) naar het NEMO Science Museum om daar te strijden tegen negen andere scholen, die elk ook hun eigen ideeën hebben aangedragen. De winnaar van de 'challenge' wint een reis naar Walibi met de hele groep.

Advertenties uit de krant