Afbeelding

Barendrechter lanceert eerste kledinglijn

Algemeen

BARENDRECHT - Als creatief directeur en ontwerper van zijn eigen collectie, heeft Barendrechter Steven de Boer een nieuw streetwear-label opgericht. Hij geeft hiermee vorm aan gemiste kans in de Nederlandse kledingindustrie, aldus de ontwerper. Dripping is een label dat zich wil onderscheiden door kleding en lifestyle-artikelen aan te bieden die betaalbaar zijn en van draagbare kwaliteit.

De eerste T-shirts zullen te koop zijn voor mannen en vrouwen, waarbij er weinig tot geen onderscheid word gemaakt in patronen en kleuren. ,,Hierdoor is het toegankelijk voor een brede doelgroep en kan je het dragen bij iedere gelegenheid.''

Dit is ook wat Steven miste bij de trend die gaande is in de kledingbranche. ,,Streetwear is namelijk een benaming van creatieve invloeden, die gecombineerd worden met een eigen identiteit uit verschillende culturen. Daarbij is het ook zo dat het op dit moment vooral uit 'high-fashion' bestaat, wat voor de gewone burger niet te koop of niet draagbaar is. Losse kleding en lifestyle-artikelen die je niet aandoet naar school, werk of een feest. Het is een trend die zich moet ontwikkelen, maar dan wel op een manier dat iedereen hiermee kan experimenteren. Hier wil Dripping aan meewerken.''

De eerste collectie bestaat uit T-shirts, gadgets en rug -en handtassen. ,,Door de basiskleuren simpel te houden, kun je met de unieke kleurpatronen identiteit geven aan wie jij bent en waar je voor staat. Het uiten en laten zien waar je voor staat was dan ook de inspiratie voor de patronen van de eerste collectie. Strepen, spetters en kleurgebruik maakt deze collectie tot artikelen voor iedereen", aldus Steven.

Vooraf bestellen kan vanaf 1 mei exclusief online op www.drippingstore.com. Dripping volgen kan via dripping,store (Instagram) en Facebook (Dripping).

Advertenties uit de krant