Afbeelding
Foto: Twan Veer

Ikazia start met SEH-app

Algemeen

ROTTERDAM - Patiënten van de Spoedeisende hulp (SEH) van het Rotterdamse Ikazia Ziekenhuis kunnen vanaf nu alle informatie over hun verblijf en de duur van hun bezoek op de SEH vinden in een handige app. Ikazia is het tweede ziekenhuis in Nederland dat start met het gebruik van deze SEH app.

Patiënten op de SEH van Ikazia kunnen de app downloaden. Ze ontvangen van de SEH-verpleegkundige drie gegevens die ze zelf invullen: het specialisme, de urgentiekleur en de aankomsttijd. De app berekent daarna de verwachte verblijfstijd van de patiënt op de SEH. Dit is gebaseerd op data van SEH-bezoeken uit het verleden. Loopt de wachttijd op? Dan is dat ook zichtbaar in de app.

Proces op de SEH
Ook het proces op de SEH wordt in de app getoond. In een taartdiagram zijn vijf stappen te zien die een patiënt op de SEH doorloopt. Omdat de processtappen aan tijd gekoppeld zijn, ziet de patiënt waar hij/zij zich in het proces bevindt. Als de patiënt op een processtap klikt, wordt uitgelegd wat er gaat gebeuren. Via de informatieknop in de app ziet de patiënt ook de veelgestelde vragen, bijvoorbeeld:

•         Wat is de route naar de SEH?

•         Hoe zit het met parkeren?

•         Welke voorzieningen zijn er?

Coproductie
Door de inzet van de app wordt het verblijf van een patiënt en zijn of haar naasten op de SEH hopelijk een stuk inzichtelijker. De app is een coproductie van de Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen (NVSHA) en leverancier Patient Journey (bekend van de behandelpad-app die ook al in Ikazia wordt ingezet).

Advertenties uit de krant