Logo deschakelbarendrecht.nl
Foto:
Florian

Florian in z’n Eendje

Waar de campagnestrijd in Amerika ten einde is, is in Nederland de campagnetijd nog maar net begonnen. Maar hoe doe je dat in deze tijd? Fysieke bijeenkomsten vallen af, werkbezoeken kunnen wel, maar met minder mensen dan andere jaren en het is de vraag hoe debatten tussen politici door kunnen gaan. Kortom; hoe gaan we de campagnetijd in?

Het ultieme doel van een campagne is natuurlijk het laten zien waar je voor staat als partij. Voorheen werd dat gedaan door het land door te trekken en mensen de mogelijkheid te geven politici zelf te spreken. Ontbijten met Rob, Lodewijk of Gert-Jan, wordt nu virtueel borrelen met Mark, Kees of Sigrid. Campagnebijeenkomsten trekken geen volle zalen, maar kunnen nu live worden gevolgd vanuit de woonkamer. Ergens ben ik heel benieuwd of deze situatie ervoor zorgt dat de kiezer misschien wel meer ervaart dat de politiek dichterbij staat dan mensen soms denken.

Voor mij belooft dit ook een hele leuke campagne te worden. Ik mag in een oranje ‘lelijk’ eend op pad onder de noemer ‘Florian in z’n Eendje’. Daarmee reis ik door Nederland om leuke verhalen van kiezers op te sporen en die op beeld te krijgen. Die reportages worden dan uitgezonden in de studio uitzending van de SGP. Zo heb ik gemerkt dat bepaalde situaties ervoor zorgen dat mensen heel creatief kunnen worden. Het is echt leuk om te zien dat ook in deze tijd zoveel mensen met enthousiasme hun schouders ergens onder kunnen zetten. 

17 maart 2021 (die datum staat natuurlijk allang in je agenda) is het zover; dan gaan de stembussen weer open. Tot die tijd, zou het zomaar kunnen zijn dat je mij in m’n Eendje op de weg tegenkomt. Je mag het eendje dan misschien niet voeden, je mag wel zwaaien hoor…

Meer berichten