Afbeelding
Foto:

Leerlingen Dalton Lyceum Barendrecht werken aan project voor Feyenoord

Algemeen

BARENDRECHT - Technasium-leerlingen Dalton Lyceum Barendrecht gaan werken aan het best bewaarde geheim van Feyenoord

Velen kennen het verhaal en de successen van Feyenoord en de impact van de wereldwijde naamsbekendheid van de club. Minder bekend is de actieve maatschappelijke betrokkenheid van de club binnen zijn directe omgeving.

Feyenoord en Rotterdam-Zuid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een deel van de mensen in deze wijken leeft onder de armoedegrens. Altijd voldoende en goede voeding is hierdoor niet altijd voorhanden, en er is weinig tijd en aandacht voor bewegen en sport. De club voelt zich betrokken en wil helpen door kinderen uit de wijken onder meer lunchpakketten en activiteiten aan te bieden.

De club heeft hierbij de hulp ingeroepen van het Technasium Netwerk Rijnmond en een tweetal vragen bij de leerlingen neergelegd:
Bedenk nieuwe attractieve spellen (sport 2.0) om het bewegen van kinderen te bevorderen; Ontwikkel een snack met alleen maar gezonde ingrediënten om ervoor te zorgen dat iedereen voldoende energie heeft.

Maandag 3 april is de aftrap van het project in de Kuip in Rotterdam met een kennismaking met de opdrachtgever Feyenoord en een gezamenlijke actieve verkenning van de probleemstelling rondom de gestelde twee vragen.

Samen met de andere Technasium-scholen uit de regio Rijnmond zullen de leerlingen van het Dalton Lyceum Barendrecht strijden om het beste idee. Gedurende het gehele project staat de expertise en het netwerk van Feyenoord ter beschikking aan de leerlingen. Denk daarbij aan: voedingsdeskundigen, diëtisten en sportbegeleiders.

De eindbeoordeling wordt gedaan door de directeur van Feyenoord en de directeur van Pepsico Europa (bekend van de merken Pepsi, Gatorade, Doritos, Quaker en Tropicana).

Advertenties uit de krant