Foto; Willem Monteban
Foto; Willem Monteban Foto: Willem Monteban
AUTOTEST

Renault Captur E-tech Plug-in hybrid

Algemeen

De Renault Captur is van oudsher een succesnummer. Al bij zijn introductie in 2014 maakten vele Renault- en nietRenault rijders de overstap naar de populaire Cross-over. In 2019 introduceerde Renault de geheel nieuwe Captur. 

In maart reden we al met de 130pk sterke TCe benzinemotor. Toen waren we uiterst positief over de nieuwste Renault telg. Deze keer hebben we de E-TECH PLUG-IN Hybrid tot onze beschikking. 

Wat is het verschil tussen de ‘normale’ en de ‘Plug-in Hybrid’ versie?
Eigenlijk kunnen we kort zijn over de buiten- en binnenkant. Je ziet nauwelijks verschil, met het geteste model in begin 2020.

Wanneer je de auto start vallen wel direct wat veranderingen op. Het begint al met een digitale cockpit, iets wat in mijn ogen in deze tijd niet mag ontbreken, maar wat bij vele merken alleen nog als “optie” te verkrijgen is. De motor is stil, muisstil. Logisch want de eerste 50 km rijd je standaard elektrisch en de elektromotor hoor je niet. 

Motorische instellingen Je kunt kiezen uit drie verschillende afstemming van de motor; My Sense, Sport, en Pure.
Gebruik je de My-Sense optie (die standaard aanstaat) dan kiest de motor zelf de beste aandrijving voor wat betreft prestaties, versnelling en brandstofverbruik.
“Pure” forceert de 100 procent elektrische aandrijving, tot een maximumsnelheid van 135 km p/uur+ wanneer de tractiebatterij niet meer volstaat, schakelt deze over op de modus MY-Sense.

Groot pluspunt De automaat, die standaard wordt geleverd bij de Plug-in hybrid, zorgt voor een soepele overbrenging wat weer ten goede komt van comfortabel rijden.
Volgens de WLTP berekening kan je in de stad 65 kilometer en daarbuiten 50 kilometer rijden op een volgeladen accu. Het voordeel is ook dat je de versnelling ook in zijn B-modus kunt zetten waardoor de auto bij het afremmen de accu weer iets bijlaadt, kortom hoe meer je gebruik maakt van de B-modus, het opladen van de accu door met één pedaal te rijden, des te meer actieradius haal je uit een acculading. Wil je optimaal gebruik maken van het volledig elektrisch rijden, dan is het aan te raden regelmatig te “stekkeren,” wat je ook heel gemakkelijk thuis op 220v kunt doen.

De auto heeft een uitstoot van 32 gram CO2. Dit is vooral voor de zakelijke rijder interessant. Steeds meer bedrijven verplichten werknemers om onder een bepaalde CO2 grens een auto uit te zoeken. Wat valt ons verder nog op aan de auto? Met name het overschakelen tussen volledig elektrisch en hybride rijden. De overschakeling merk je bijna niet en het gemiddelde brandstofverbruik is aangenaam laag. Het gecombineerde vermogen van 160pk zorgt ervoor dat je nooit kracht tekort komt. Het voelt goed om door de stad te rijden zonder uitstoot. 

De Captur Plug-in Hybrid is vanaf heden leverbaar bij Auto Indumij. De auto geniet grote belangstelling en is ruim ingekocht. Wil je nog dit najaar profiteren van ultiem rijcomfort, stilte en een zeer gunstig brandstofverbruik? Ga dan ook eens kennismaken met de nieuwe Captur PLUGIN Hybrid bij Auto Indumij Barendrecht. Marc van den Heuvel en zijn team nodigen je graag uit voor een uitgebreide testrit. 

Tip.
Bekijk ook de intro aanbieding van Auto Indumij op ikwileencaptur.nl 

AUTO INDUMIJ Krakau 3 - 2993 LV - Barendrecht
Tel. 0180 656 250
www.Renault-indumij.nl 

Advertenties uit de krant