Afbeelding
Ingezonden mededeling

Gebruik deze tips bij het huren van een kantoor in Barendrecht of Rotterdam

Algemeen

Het huren van je eerste kantoorruimte is net zo spannend als dat het angstaanjagend is. Als je eerst vanuit huis hebt gewerkt, waar de meeste kleine bedrijven beginnen, kunnen de extra kosten van een kantoor ontmoedigend zijn. De afleiding en eisen van huis en gezin achter je laten kan desondanks wel een groot verschil maken voor je productiviteit en je de ruimte en vrijheid geven om meer personeel aan te nemen. Voordat je de sprong waagt en je eerste kantoorruimte in Barendrecht huurt, moet je wel je behoeften en budget bepalen. De onderstaande tips kunnen je ook helpen als je van plan bent om een kantoor te huren in Rotterdam

Zoek de perfecte locatie

Kantoorruimte vinden op het platteland kan een uitdaging zijn, terwijl kantoren in steden duurder zullen zijn. Als je al personeel heeft dan zul je een centrale locatie willen die eenvoudig te bereiken is, ook met het openbaar vervoer. Stadscentra zijn meestal prestigieus en chique, terwijl ze ook allerlei voordelen hebben. Gemakkelijk vervoer is hier een voorbeeld van, net zoals de restaurants, winkels, sportscholen en bars om te ontspannen en te socializen na het werk. Tegelijkertijd kunnen verkeer en parkeren een nachtmerrie zijn. Mede om deze problemen te voorkomen, wenden steeds meer pendelaars zich tot de fiets. Als een kantoor in het centrum van Rotterdam of Barendrecht absoluut noodzakelijk is dan moet je ervoor zorgen dat parkeergelegenheid toegankelijk is voor je team en voor de potentiële klanten.

Grootte en indeling

Voor een bedrijf dat net begonnen is of echt in een groeiende fase zit is het lastig om te bepalen hoe groot het kantoor moet zijn. Natuurlijk weet je wel dat je voldoende ruimte nodig hebt voor het aantal werknemers dat je op het moment onder contract hebt staan, maar het liefst wil je nog wat extra ruimte zodat je ook door kunt groeien en meer mensen kunt aannemen. Met behulp van flexplekken en thuiswerken is dit in principe natuurlijk ook mogelijk. Naast de grootte van het kantoor is de indeling van de ruimte ook zeker van belang. Zo zul je moeten bepalen of je een vergaderzaal nodig hebt, net zoals een kantine en andere speciale kamers.

Lengte van het contract

Je zou in principe geld kunnen besparen door een langere looptijd te kiezen bij het ondertekenen van de huurovereenkomst voor je kantoor in Barendrecht of Rotterdam. Het zou dan namelijk kunnen dat de verhuurder ervoor kiest om de huurprijs per maand een beetje te verlagen. Toch is het mogelijk helemaal niet zo’n slim plan om een lang contract af te sluiten. Dit komt doordat je natuurlijk niet kunt voorspellen hoe je bedrijf er over een jaar voor staat, laat staan vijf jaar. Weet je zeker dat het kantoor ook op de lange termijn genoeg ruimte heeft voor je bedrijf? Dan valt het over het algemeen wel aan te raden om een lange huurovereenkomst te ondertekenen.

Kies verstandig

Als je inmiddels zeker weet dat je een kantoorruimte wilt huren dan moet je verstandig kiezen. Zo moet je rekening houden met je werknemers, ook als je op het moment nog geen personeel onder contract hebt staan maar dit wel van plan bent. Ga je dan met name voor jongere medewerkers? Zij zullen zich vooral comfortabel voelen in een open ruimte die er trendy uitziet. Oudere mensen prefereren over het algemeen juist de privacy van losse kantoren. Daarnaast zal ook de cultuur binnen je bedrijf hevig beïnvloed worden door de omgeving, wat in dit geval natuurlijk het kantoor is. Het is dan ook verstandig om niet de eerste de beste kantoorruimte te huren. 

Advertenties uit de krant