Afbeelding

Dalton sluit Internationale projectweek af met mini-songfestival

Algemeen

BARENDRECHT - Op het Dalton Lyceum Barendrecht werd van 15 tot en met 21 februari de projectweek internationalisering gehouden. Dit Shared-identity-project gebeurde samen met partnerscholen uit Roemenië, Litouwen, Griekenland en Turkije.

"Al ruim tien jaar internationaliseren we op het Dalton Lyceum Barendrecht zowel in internationaliseringslessen als in de praktijk, omdat we geloven in de kracht van concrete uitwisselingsprojecten met Europese partnerscholen. Het Shared-identity-project is ontstaan omdat we als scholengemeenschap, zonder politieke kleur te bekennen, van mening zijn dat een goede verstandhouding met onze Europese buurlanden van vitaal belang is voor een sterk Europa", vertelt een medewerker van de school.

"Vooroordelen ontstaan vaak uit onwetendheid. Door het verblijf in gastgezinnen van een ander land worden onze leerlingen in staat gesteld een cultuur als het ware ´van binnenuit´ te leren kennen, ze worden immers ondergedompeld in een ander land, met afwijkende gebruiken en in veel gevallen een ander waardensysteem. 'Learning by doing' is dan ook het credo van onze internationale bijeenkomsten."

Het Shared-identity-project zoomt in op mogelijke verschillen en overeenkomsten tussen de partnerlanden.  Het programma was de afgelopen week daarom volledig afgestemd op het leren kennen van Nederlandse waarden en normen én de historische context waarin die waarden hun beslag kregen.

Finale was een mini-songfestival op donderdag 20 februari, waarbij de verschillende landen alvast een voorproefje lieten zien en horen van het échte songfestival in Rotterdam later dit jaar. Aanwezig was ook wethouder Tanja de Jonge die als jurylid getuige mocht zijn van een geslaagde afsluiting van de projectweek.

Advertenties uit de krant